aprilie 21, 2011

Cheesecake cu fructe

0 Comments

   Cand am gustat intaia oara o felie de cheesecake creatie proprie acum cateva zile, primul gand ce mi-a trecut prin minte a fost: "oare de ce am asteptat atat pana sa fac eu cu mana mea aceasta prajitura delicioasa si incredibil de simplu de intocmit?"
  Pana o sa imi dau eu seama de ce, hai sa va povestesc in continuare despre acest desert clasic newyorkez care mie imi place asa de mult incat am pus-o in fruntea clasamentului cu dulciuri preferate. Ba mai mult, anul acesta am decis ca voi inlocui pasca cu un cheesecake cu capsune si inca unul cu caramel. Abia astept... slurp!
   Hai sa va spun cum se face:
  Pentru inceput se zdrobesc in robot 150 g biscuiti (de care vreti voi) pana ce capata o textura nisipoasa. Adaugam si 3 linguri de unt topit si o lingura de zahar si mixam pana ce se amesteca toate. Compozitia se pune intr-o forma pentru blat de tort unsa cu unt si presand cu mana distribuim amestecul in mod egal in tava.

  Apoi intr-un castron punem 800 g branza dulce de vaci la temperatura camerei, 300 ml smantana dulce si 250 g zahar. Amestecam ingredientele cu mixerul la viteza cea mai mica (nu folositi viteze mai mari, ideea e sa nu aeram compozitia prea mult) apoi incorporam pe rand 5 oua. In final adaugam esenta de vanilie si turnam jumatate din amestec peste blatul de biscuiti din tava, punem fructele (capsune, fructe de padure,visine, cirese, proaspete sau congelate) si turnam restul de compozitie deasupra.
   Se coace in cuptor cam o ora la temperatura medie; nu va speriati daca atunci cand o scoateti din cuptor cheesecakeul tremura ca o piftie, asa trebuie. Compozitia se solidifica pe parcurs ce prajitura se raceste, sa ca se lasa sa se raceasca o ora la temperatura camerei si apoi inca o ora- doua in frigider. Se scot marginile formei pentru blat de tort si se serveste cu felii de fructe si inghetata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu