martie 31, 2011

Rizoto din orez integral cu ciuperci

0 Comments

     Nu am mai scris de ceva vreme, lene mare moncher :) si intre timp s-a facut primavara. Cum  afara e cald si bine, mi-a cam scazut dorinta de a sta la cratita; activitatea mea in bucatarie se rezuma la a da de doua - trei ori cu cutitul in niste legume ce sfarsesc fie intr-o supa, fie intr-un stir- fry sau intr-o salata. Nice and simple!
      Astazi am gatit rizoto din orez integral cu ciuperci. Still nice and simple, and delicious!

   Am inceput prin a cali in 3 linguri de ulei de masline, 2 cepe medii tocate si 2 catei mari de usturoi, de asemenea tocati. Cand fac rizoto folosesc un tuci de fonta, dar o tigaie neaderenta incapatoare will do just fine, ideea e sa impiedicam orezul sa se lipeasca.
   In timp ce ceapa se perpeleste, punem la pe foc un vas cu 1,5 l apa. Cand ceapa a devenit translucida, adaugam 1 cana de orez, spalat in prealabil si se lasa sa se caleasca, amestecand constant, pana cand devine translucid (3- 4 minute). Apoi adaugam o jumatate de cana din apa pusa la fiert, amestecam si lasam orezul sa absoarba lichidul. Cand apa a scazut, adaugam din nou lichid si tot asa, pana cand se fierbe orezul. Cu 2 minute inainte sa luam oala de pe foc, adaugam 5 ciuperci maricele, taiate feliute. Cand oprim focul, punem sare, piper si patrunjel tocat. Se serveste cu parmezan ras presarat on top. Cremos si sanatos! :) Pofta buna si

                                                                                                           Pofta la gatit!
  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu