septembrie 21, 2011

Tarta rustica de mere

0 Comments

  Astazi a fost prima dimineata de toamna. Nu, nu ma refer la faptul ca in doua zile incepe toamna astronomica, i mean ca azi, cand m-am trezit, m-a intampinat un cer noros, o adiere de vant rece mi-a azvarlit in frunte ditamai frunzoiul uscat si galben si mi-a ciufulit serios parul. Cand m-am dezmeticit eu din toate astea, imi era clar: afara e cam toamna. Am oftat din toata diafragma, mi-am pus sosete in picioare si m-am resemnat gandindu-ma ca daca tot vine frigul, macar scap de grija pedichiurii riguroase de pe timp de vara.
  Apoi a iesit soarele si am aflat ca pe 23 septembrie, zi ce coincide cu echinoctiul de toamna, vor fi 30 de grade :). Vazand eu toate astea, mi-am luat la subtioara cartea, cana mea cu ceai verde (care este mai degraba un bol, cat capul meu de mare, cu toarta), o felie de tarta cu mere, am iesit in curte si m-am tolanit vreo cateva ore la soare, de mi-am refacut necesarul de vitamina D.
  Ca tot am pomenit de tarta cu mere, hai sa va spun mai multe despre ea. Am facut-o ieri, dintr-un rest de aluat de la o prajitura cu aluat fraged si dulceata. Si-a primit denumirea de "rustica" datorita infatisarii crappy; am observa ca in ziua de azi, tot ceea ce e mai uratel si pare hand made, se intituleaza generic "rustic", asadar nu aveam cum sa fac exceptie de la regula :).
  Compozitia aluatului o gasiti in linkul de mai sus, iar pentru umplutura necesara unei tarte, aveti nevoie de 6 mere medii feliate subtire, pe care le amestecam cu 200 grame zahar, 3 linguri faina, 2 linguri uleiscortisoara, ceva zeama de lamaie, si niste zahar vanilat (reteta de umplutura inspirata de Jamie Oliver).
 Intindem aluatul intr-o tava apoi punem umplutura de mere. Ideal ar fi fost sa pun deasupra ceva grilaj din aluat, dar nu am avut cantitatea necesara pentru ca foloseam resturi; voi nu faceti ca mine. Puneti ceva aluat si deasupra. Se coace in cuptor la foc mediu 30- 40 de minute, e delicioasa si insenineaza chiar si un inceput de zi tomnatic.

                                                                                       Pofta mare, pofticiosilor!
                                                                                                                      Laura.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu