noiembrie 29, 2010

Chili con... veggies

0 Comments

         Am facut prima data reteta asta acum un an, insa am cam exagerat la partea cu chilli. A fost atat de chilli incat nici eu, mare amatoare de iuteala si pipereala, nu i-am facut fata; si ma mir cum de nu s-a topit si oala in care l-am fiert. 
   So, zilele trecute am pus in scena "Chilli veg reloaded", promitandu-mi solemn ca o sa fiu mai responsabila cu "picanteriile". Nu de alta dar nu vreau sa imi transform stomacul in ceva ce ar putea semana cu solul de pe Luna. :)
  
      


       Incepem cu: - 2 cepe tocate
                          - 2 catei de usturoi tocati
                          - 1 morcov tocat
                          - 1 ardei iute curatat de seminte si tocat
                          - 1 ardei gras
                          - 1 conserva rosii decojite
                          - 2 conserve fasole sau 800 g fasole fiarta, plus apa in care a fiert
                          - 1/2 praf de chilli sau boia iute
                          - 1 lg-ta chimen
                          - 1/2 foaie de dafin
                          - 1 baton de scortisoara
                          - 1 steluta de anason (se poate si fara)
                          - 2 patratele de ciocolata amaruie
                          - sare, piper
                          - 5 lg ulei masline
                          - smantana pentru servit

  1.  Intr-o oala incinsa punem uleiul, ceapa, morcovul si usturoiul si le calim timp de 5 minute, amestecand ocazional. Adaugam si ardeiul si lasam inca 5 minute, pana se inmoaie.
  2. Se pune conserva de rosii, cu tot cu sos peste legumele calite, impreuna cu batonul de scortisoara, chimenul, boiaua, dafinul, cimbrul, anasonul si apa de la fasole si lasam sa fiarba inabusit cam 20 minute.
  3. Catre final, adaugam fasolea si o dam si pe ea intr-un clocot, sa se imprieteneasca cu aromele din oala. Nu trebuie gatita, doar incalzita, pentru ca este deja fiarta.
 4. Oprim focul, rupem ciocolata in bucatele mici, o adugam peste fiertura si amestecam usor, pana cand se topeste. Apoi potrivim de sare si piper si... cam atat... urmeaza sa se devoreze in liniste, cu putina smantana pe deasupra, sa potoleasca din iuteala. Ay caramba!!!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu