noiembrie 17, 2010

Pasta obsession

0 Comments

   Nu stiu de unde mi se trage dar este mancarea mea preferata inca din copilarie. Totodata este si my first cooked dish ever!!! Nu erau tocmai comestibile pe atunci dar oricum, le mancam cu pofta si regulat: cel putin odata pe saptamana.
  Am inceput de la sosul de rosii facut din bulion si ingrosat cu faina (yuuuk!!!) si a tot suferit transformari din cele mai bizare :).
Pana intr-o zi, eram clasa a V-a cand mama mi-a cumparat un pachet de spaghete iar pe spate era trecuta o reteta care se intitula somptuos: Spaghetti siciliene. Ce mi-a mai placut sosul ala... (era de fapt reteta de baza de paste cu sos de rosii). De...pe vremea aia nu era asa la indemana internetul, iar cartea Sandei Marin sau revista Practic in Bucatarie nu avea retete de paste.
  Daca ar fi sa aleg un singur fel de mancare pe care sa il mananc toata viata, ar fi pastele cu sos de rosii si busuioc. Si sunt sigura ca nu m-as satura de ele.
 
    Pastele asa cum imi plac mie: -1/2 pachet de paste
                                                 - 4 rosii mari si bine coapte sau o conserva de rosii
                                                 - 2 catei de usturoi taiati feliute
                                                 - 1 lg-ta busuioc uscat
                                                 - ulei de masline
                                                 - sare, piper

    1.Pastele se pun la fiert conform instructiunilor de pe ambalaj. Dupa ce le-ati fiert si scurs, nu le clatiti cu apa, mai bine turnati peste ele cateva firisoare de ulei de masline si amestecati. Nu se vor mai lipi intre ele si isi vor pastra forma chiar si reci.
   2. Intr-o tigaie incinsa puneti 3 - 4 linguri ulei de masline si usturoiul si lasati-l un minut sa se caleasca. Nu mai mult pentru ca se va arde si va deveni amar.
   3. Peste uleiul aromat cu usturoi punem rosiile decojite si taiate cubulete sau rosiile din conserva, cu tot cu suc. Eu fac sosul din rosii vara, atunci cand se gasesc pe piata rosii nemutante, iar iarna folosesc conserve de rosii decojite. Cind cumparati conserva, cititi eticheta si cumparati produsele care au ca ingrediente rosii, apa si  sare. Nimic mai  mult.
   4. Lasam sosul sa fiarba cam 5 minute, adaugam busuiocul, sarea si piperul apoi pastele fierte si amestecam incet astefel incat sa acoperim pastele cu sos.
   6. Punem pastele in farfurie, le stropim cu putin ulei de masline, iar deasupra radem niste parmezan. Eu nu am intotdeauna parmezan asa ca folosesc o branza buna de burduf care il inlocuieste de minune.
    Optional putem adauga si cateva fire de patrunjel tocate; ii dau un gust mai fresh. And that's it!!! Italia intr-o farfurie. Pofta buna!

   

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu