noiembrie 01, 2010

Gogosi versus popovers

0 Comments

  • Deunazi, am poftit la gogosi din acelea pufoase,gustoase, iar peste drum de casutza mea ''zace'' o gogoserie de cartier...ma tot gandeam sa traversez ca sa-mi satisfac pofta, cea mai usoara cale, dar cam nesanatoasa, din motive lesne de inteles! Din lipsa formelor de muffins pentru popovers, m-am apucat sa fac gogosi pufoase si aromate ;) dar nu le-am prajit intr-o tona de ulei, ci le-am copt atunci am dat ascultare ingerasului de pe umar care-mi soptea sa-mi folosesc manutzele! Si uite asa ma pun in miscare.

First, scot din frigider: 4 oua, 300ml lapte, 1cub drojdie 42gr, 1lamaie din care folosim doar coaja.

Din camara bogata a mamei scot: 1kg faina, 140gr zahar=6 lg, 3lg ulei, un praf de sare si 2 plicuri de zahar vanilat.

Din dulap am nevoie de urmatoarele ustensile: 1 lighean de 3l, o cratita 1-2l, 1lingura,1 tel.

And now ladies and gentelman trebuie sa ne suflecam manecile,sa ne spalam pe maini,in cazul in care nu ati facut-o deja,si sa-i dam bice ;)

In lighean punem jumatate din cantitatea de lapte+jumatate de cub de drojdie+5-6lg de faina amestecam cele 3 ingrediente si lasam sa creasca. Intre timp punem cratita pe foc in care se afla cealalta jumatate din cantitatea de lapte peste care punem zaharul, ouale, uleiul, zaharul vanilat, coaja de lamaie (toate acestea le amestecam cu telul), si drojdia ramasa. Compozitia din cratita o ''combinam'' cu cea din lighean.

Acum incepem sa punem treptat faina deja devine o coca, nu foarte tare, trebuie sa fie ceva mai moale. Si framatam vreo 10-15 min,cu ulei caldutz,dupa care acoperim cu un servet de bumbac CURAT si lasam la cald, ca drojdia sa-si faca treaba si sa creasca vreo 40min, timp in care compozitia isi dubleaza volumul.

Impartim coca in 4 bucati cu un cutit. Luam pe rand fiecare bucata; eu am experimentat 2 variante:

1.am facut un rulou si am taiat bucatelele groase de 1 cm din care am din care am incercat sa fac niste gogosele,dar nu mi-au iesit atat de dragutze si ,atunci am incercat altceva, varianta

2: am facut cu ambele maini dintr-o bucata de coca un cerc, gros cam 1cm, si am luat un pahar cu diametrul de 2 cm si uite asa mi-au iesit gogosele ff pretty ;;), le-am aranjat in tava de cuptor 4 pe orizontala, 4 pe verticala si le mai lasam sa creasca 10 min dupa care le bagam, in sfarsit, la copt. Vreo 15 min le-am lasat eu.

Cu toate ca durata operatiunii e cam indelungata, aproximativ 2h, merita!! Vi le recomand ca si breakfast: taiate in 2 si unse cu nutela,dulceata,alaturi de un pahar cu lapte sau o cana cu ceai cald,ca si gustare alaturi de o fructa sau simple!!! have fun cooking !!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu