octombrie 26, 2010

Painici aromate cu ceapa verde si ierburi de Provence

0 Comments


   Nimic nu se compara cu gustul painii calde...amintirea aromei painii proaspat scoasa din test a bunicii, o simt acum inundandu-mi papilele gustative, desi au trecut ani buni de cand am gustat-o ultima data . O vad parca pe bunica, o farama de om, cum sta aplecata deasupra copaiei, framantand cu mainile ei mici si calde, aluatul care, cateva ore mai tarziu se transforma intr-un miracol moale, parfumat si aburind... Mmmm, ce vremuri...
    Si acum, dupa atatia ani, am ramas aceeasi iubitoare de carbohidrati. Cum altfel? Doar le-am jurat dragoste vesnica inca din copilarie. :) Paine, paste, placinte, cartofi, you name it...daca are un continut periculos de carbs, i love it! Avand in gand aluatul moale si pufos al Rulourilor de scortisoara, mi-am zis sa incerc sa creez niste chifle with a twist, adica cu ceapa verde si verdeturi de Provence.
      
         Asa ca am luat niste:
         - faina, cam 500 de grame
         - lapte, 250 ml
         - unt topit, 50 de grame
         - un cub de drojdie
         - 1 lingura zahar
         - 1 lingurita sare
         - 2-3 fire de ceapa verde
         - 1 lingurita de verdeturi de Provence

        Incepem cu o maia preparata din cateva linguri de lapte cald in care dizolvam drojdia, zaharul. si cateva linguri de faina. Se lasa la dospit intr-un loc cald cam 15 - 20 minute. Intr-un bol se pune restul de faina, maiaua, laptele caldut, sarea si mirodeniile si se framanta pana la omogenizare. Apoi incorporam treptat untul topit. Se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul, cam o ora. Dupa ce drojdia si-a facut de cap, formam din aluat bilute de marimea unei...piersici sa zicem, care apoi se pun in tava (atentie, sa nu uitam sa lasam un spatiu mare intre painici, chiar mai mare decat in mod obisnuit) si se mai lasa la dospit 10 - 15 minute. Le ungem frumos cu ou batut si se pun in cuptorul incins cam jumatate de ora.

    

             Vor fi pufoase ca niste norisori si aromateee...Pofticioasa cum sunt, am mancat direct din tava vreo doua; am platit mai tarziu cu o durere crancena de stomac, deci sa nu faceti ca mine. Lasati-le sa se odihneasca macar 10 minute, iar daca supravietuiesc neatinse mai mult de atat, pastrati-le invelite intr-un prosop de bucatarie curat. Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu