decembrie 20, 2010

Christmas steak reharsal

0 Comments

  Luna asta am dat liber la prepararea retetelor cu carne in my kitchen, de...doar odata in an e Craciunul. Nici nu as fi avut de ales atata timp cat frigiderul meu e indesat cu carne de porc.
  Dupa ce am pus cu grija deoparte cele mai frumoase bucati pentru friptura de Craciun si Revelion, am ramas face to face cu o bucata de pulpa pe care am frecat-o cu un amestec de sare de mare, oregano,dafin, rozmarin si usturoi tocat, am rulat-o si am legat-o cu sforicica de rafie, am uns-o la suprafata cu ulei de masline si am pus-o in tava, acoperind-o cu folie de aluminiu.
  Apoi bucata de animal fost data in cuptorul incins unde a sfarait cuminte 40 de minute la foc mediu. Cu 5 minute inainte sa o scot, am inlaturat folia si am dat focul mare, sa se rumeneasca la suprafata.        Odata ce timpul a expirat, am scos carnea din tava si am lasat-o pe farfurie, acoperita cu folie de aluminiu, sa isi traga sufletul. 
   Nu aruncati lichidul ramas in tava, este baza sosului pentru friptura! Punem tava pe focul de la aragaz si amestecam cu o spatula de lemn, astfel incat sa desprindem toate resturile prinse de fundul vasului. Daca vi se pare prea gras sucul lasat de carne, puteti scurge surplusul de grasime.
   Cand s-a incins lichidul, se toarna o cescuta de vin rosu sec, lasand sa fiarba 2-3 minute pana se evapora alcoolul. Urmeaza niste suc de rosii, tot o cescuta, o mana de stafide rehidratate, piper, oregano, sare, jumatate de lingurita de zahar si un catel de usturoi feliat. Se mai fierbe 5 minute apoi se pune intr-o sosiera.
   Carnea se feliaza si se serveste alaturi de sosul fierbinte si un pahar de vin rosu sec. E suculenta, aromata, se topeste in gura si ii sta bine pe masa de Craciun. Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu