decembrie 16, 2010

Stuff cu conopida :)

0 Comments

    Leguma aste e super cool :) pentru ca arata ca un buchet de flori albe si pentru ca este o bomba de vitamine si nutrienti, exact ce trebuie organismului nostru, acum la inceput de iarna. Daca va mai spun ca este recomandata in curele de slabire datorita continutului caloric neglijabil ( 21 cal/100 g), cu siguranta va fac pofta.
 Cum este in plin sezon si tarabele din piata gem de atata conopida, nu putea sa lipseasca din frigiderul meu. Am gatit-o in multiple feluri, am gratinat-o, am fiert-o la aburi, am mancat-o cruda... dar din multitudinea de retete pe care le-am experimentat in acest sezon am ales trei moduri de preparare care evidentiaza aroma distincta a conopidei. So hear me now!

       1 Conopida natur

     O conopida de marime medie (desfacuta in buchetele) se spala,  se fierbe la aburi sau in apa 10 - 15 minute, se scoate iar dreasupra se stoarce zeama de la o lamaie, se pun 3 linguri de ulei de masline extravirgin si se presara sare si patrunjel proaspat tocat.
      Se poate consuma ca atare sau poate acompania diverse feluri de mancare.


      2 Supa crema de conopida


      O alta conopida medie se desface in buchetele, se spala si se lasa sa se scurga. Intre timp curatam o ceapa mare, o taiem julien si o punem la calit in 2 - 3 linguri de ulei (sau unt) incins. Dupa 5 minute adaugam conopida, o lasam si pe ea cateva minute sa ajunga la temperatura celorlalte ingrediente apoi turnam peste apa fierbinte, cat sa acopere continutul oalei cam 3/4. Acoperim cu un capac si lasam sa fiarba la foc mediu 10 minute.
    Punem toata fierura in blender, adaugam a sprinkle of salt and peper, 2 - 3 linguri zeama de lamaie 150 g smantana si mixam pana se transforma totul in crema. Se serveste fierbinte, cu crutoane si patrunjel verde tocat. Try it! E nesteptat de gustoasa si fina.


        3 Crema tartinabila de conopida


    O alta reteta simplu de facut, insprata de pe site-ul  Ceva bun.  Tot o conopida medie spalata si desfacuta in buchetele se fierbe 15 minute, se scurge bine, se paseaza in blender si se amesteca cu 4 linguri de maioneza (sau 2 de smantana si 2 de iaurt), zeama de lamaie vreo 3 - 4 linguri, o lingura de otet, un catel de usturoi pisat, sare, piper si verdeata proaspata. Optional, pentru cei mai curajosi se poate aduga si ceva ceapa tocata marunt.
    Se serveste cu paine prajita si e delicioasa!



    Inchei aici pledoaria mea dedicata super - conopidei, o leguma sanatoasa si, dupa cum observati, foarte versatila.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu