iunie 24, 2011

Cremsnit facut in casa

0 Comments

Atunci cand ma invadeaza valuri de pofta si de ganduri necurate si nu ma lasa sufletul sa cumpar produse dubioase, cum ar fi o cutie de pateu sau un cremsnit de exemplu, le execut eu, cu mainile mele, avand control total asupra listei ingredientelor.
   Chestia cu valuri de pofta si alte alea s-a intamplat acum cateva seri, cand am vazut pe blogul Bucatar maniac ca nu este chiar asa de greu sa faci un cremsnit in casa. Nu stiu de ce, dar eu aveam impresia ca reteta cu pricina e ceva complicat si pretentios, ceva ce numai un maestru cofetar poate face. Aiurea... e ceva usor de facut, chiar daca il faci from scratch. Asa ca am luat reteta de crema de pe site-ul mai sus mentionat, iar aluatul pentru foi l-am facut eu, dupa o reteta veche a mamei. Incepe asa:
  Am framantat in robot 300 g faina cu 10 linguri apa, 6 linguri ulei si un praf de sare. Am obtinut un aluat pe care l-am intins intr-o foaie de 1/2 cm grosime, l-am uns cu o pasta facuta din 3 linguri ulei si 1 lingura faina, apoi l-am impaturit pana am obtinut un dreptunghi mic si l-am lasat o ora in frigider, infasurat in folie alimentara. Dupa ce s-a racit indeajuns, am intins din nou aluatul, fara sa il framant, l-am decupat dupa forma vasului in care urma sa montez cremsnitul ( tineti cont de faptul ca foaia la copt isi micsoreaza dimensiunile cam cu 1 cm) si l-am copt in cuptorul incins 15 minute; am copt inclusiv resturile de aluat ramase dupa ce am taiat aluatul.
  Pentru crema, am pus pe foc 1 litru de lapte dulce. Am batut 6 galbenusuri cu 10 linguri zahar si 5 de lapte, pana la dizolvarea completa a zaharului. Mai adaugam si 3 linguri de faina si 5 linguri de amidon alimentar. Cand laptele fierbe, am turnat peste ouale batute, am redus flacara la minim si am amestecat cu telul, pana s-a ingrosat crema. Just to be sure ca crema va avea consistenta potrivita, am adaugat si un pachet de foi de gelatina (10 g), si am amestecat pana s-a dizolvat. Se da crema de pe foc si se adauga aromele, adica 4 plicuri de zahar vanilinat, sau semintele de la 1/2 baton de vanilie si 2 plicuri de zahar vanilinat, in cazul meu.
  Asamblare: Intr-un vas dreptunghiular cu marginile inalte se pune foia si se toarna peste crema calduta. Deasupra presaram resturile de foaie ramase dupa decuparea aluatului, zdrobite intr-un prosop in prealabil.
Se pastreaza la rece cateva ore, apoi se poate servi.
  Asta e tot? Pai cam da...doar am zis ca e usor! Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu