iunie 18, 2011

Gogosi :)

0 Comments

   Ajung deunazi acasa si de cum pasesc in curte, ma intampina un miros ametitor de gogosi! Din pacate, mirosul venea de la vecini si nu din bucataria mea...Tough life, right? Nu mai spun ca m-am zvarcolit toata noaptea, gandind si salivand la gogosi pufoase. Cand soarele a urcat pe cer, m-am ridicat din asternuturi, m-am gatit de parca urma sa ma intalnesc cu Prince Charming :) , si am dat fuga la bacania din colt sa cumpar ingredientul ce stiam ca este mentionat in reteta, dar nu semnase condica in frigiderul meu: niste lapte!
  Am scos de la naftalina cartea de bucate a mamei, veche de vreo 30 de ani, i-am dat bookmark la pagina cu reteta de gogosi, mi-am suflecat manecile (aiurea, eram intr-un maieu :)) ) si am facut urmatoarele:
  Am facut o maia dintr-o cana (de ceai) cu lapte caldut, un cub de drojdie, 1 lingura de zahar si 5 linguri cu varf de faina, pe care am acoperit-o cu folie alimentara si am lasat-o la dospit 15 minute.
 Intre timp, am batut 4 oua cu 300 g zahar; dupa dizolvarea zaharului, adaugam 2 plicuri de zahar vanilinat si coaja rasa de la o lamaie.
 Intr-un bol mai mare punem 900 de grame de faina (restul de 100 g il pastram pentru framantatul si modelatul aluatului), facem o gropita in centru in care punem maiaua dospita si amestecul de oua si zahar. It's time to get dirty now! Framantam pana se incorporeaza toata faina (mai adaugam daca mai este nevoie) si obtinem un aluat tare. Mai trebuie sa incorporam in coca 100 ml ulei/unt topit, si gata! Lasam aluatul sa se dospeasca 40-50 de minute, acoperit cu folie sau un servet curat.
 Cand timpul a expirat, intindem coca in foi de 1 cm grosime si o decupam cu ajutorul gurii unui pahar sau a unor forme speciale, daca avem. Gogosile astfel formate, se acopera cu un servet si se mai lasa la dospit inca 15-20 de minute.
 Se prajesc in baie de ulei incins pana se rumenesc, apoi se lasa la scurs pe servetele de hartie, se pudreaza cu zahar pudra si se servesc, fie calde, fie reci. Pofta mare!
   Va doresc un weekend racoros, ca cica ne da canicula tarcoale. It's gonna be a long summer...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu