noiembrie 03, 2011

Paine de casa

0 Comments

  De cand a dat frigul, tot caut motive sa folosesc cuptorul, si sa creez in bucatarie o atmosfera caniculara. I'm a girl of summer, allways been and allways will be. Si desi afara e din ce in ce mai iarna, sunt tot cu mintea la ultimul weekend (cu temperaturi) de vara, care in mod ironic a fost in octombrie.
 E un pic cam ciudat sa iti stea gandul la summer breeze, nisip fierbinte, pepene verde si inghetata cand la radio Justin Bieber canta de mistletoe (inca din octombrie!!!), la televizor vezi reclame la cauciucuri de iarna si acoperisuri care rezista la inghet, iar in hypermarketuri deja exista rafturi speciale cu decoratiuni pentru Craciun (inca din octombrie!!!). Anyway, ar fi cazul sa ma acomodez, inainte ca Craciunul, New Year's Eve and such sa ma ia prin surprindere.
 Revenind la cuptorul incins si la mirosul de paine calda wich makes a house a home, sa va spun how it's done.
  Pentru inceput, am facut o maia, din 1 cana (de ceai) de apa calduta1 cub de drojdie, 1 lingura de zahar si 5-6 linguri de faina. Le-am amestecat pe toate intr-un castron, am acoperit totul cu folie de plastic si am plasat strategic amestecul intr-un loc caldut pret de 20 dminute, pana si-a dublat cantitatea.
 Intr-un bol incapator, am pus 700 g faina, 1 lingurita de sare iar peste am pus maiaua dospita. Am mai adaugat 1/2 cana apa calduta si m-am pus pe framantat, pana  s-au legat toate si am obtinut un aluat elastic.  Am acoperit bolul cu folie de plastic si l-am pus in acelasi loc caldut timp de 40 de minute, pana ce mai-mai sa dea pe-afara. Mai trebuie putin framantat, sa se adune totul la un loc, apoi se modeleaza aluatul in forma dorita  si se pune intr-o  tava unsa cu ceva grasime. Daca  mai exista ceva rabdare, se acopera cu un prosop si se mai lasa la crescut inca 15-20 de minute. Daca nu, asta e! Se poate si fara, doar traim in secolul vitezei.
  Se coace in cuptorul incins in prealabil, timp de 45- 50 de minute, la foc mediu, pana ce prinde crusta si prinde culoare.

                                                                                                                  Enjoy,
                                                                                                                        Laura.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu