februarie 08, 2011

Tortilla de patatas

0 Comments

   
Cineva imi vorbea zilele trecute despre bucataria mexicana si spaniola, despre tortilla, paella si frittata. Asa ca m-am ales cu the biggest craving ever pe care a trebuit sa o domolesc right away.
 Si cum era o situatie de urgenta, am ales o reteta usoara, rapida si satioasa ce aduce o parte din aromele din Peninsula Iberica: tortilla de patatas.
  


Un cartof mare curatat si taiat felii subtiri se rumeneste intr-o tigaie neaderenta in 2 linguri ulei de masline. Dupa ce s-au rumenit bine pe ambele parti, feliutele de cartof se scot si se lasa la scurs pe un servetel. In aceasi tigaie se pun la calit o ceapa medie taiata julien, feliute de ardei kapia si doi catei de usturoi feliati. 5 minute la foc mediu sunt de ajuns sa inmoaie ceapa si ardeiul.
  Intre timp se bat 5 oua, in care adaugam sare, piper, o legatura mica de patrunjel, tocata si branza. Eu am pus niste resturi de branza de burduf, pe care le-am maruntit cu mana.
  Scoatem din tigaie legumele calite, daca mai e nevoie, mai adaugam putin ulei si aranjam in tigaie feliile de cartofi, una langa alta. Deasupra punem ceapa si ardeiul si amestecul de oua. Se gateste la foc mediu cam 5 minute, pana se coaguleaza ouale si compozitia se desprinde de pe marginile tigaii. Cu ajutorul unei farfurii putem intoarce tortilla, astfel incat sa se rumeneasca si pe cealalta parte. Eu insa nu am reusit, asa ca am lasat-o in cuptor 5 minute, cu tot cu tigaie pana s-a rumenit la suprafata.
  Se scoate si se pune int-o farfurie, se taie felii ca la pizza si se serveste atat calda, cat si rece.
  Pentru ceva savoare in plus, am facut un sos din 4 linguri iaurt, o lingura de smantana, un catel de usturoi zdrobit, o lingura de zeama de lamaie, patrunjel tocat si sare, amestecate impreuna.
  Bun de te lingi pe degete! Sau vorba spaniolului: delicioso! :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu