februarie 22, 2011

Mousaka cu carne de pui

0 Comments

Stiu ca mousakaua se face obligatoriu din carne de necuvantatoare cu cel mult patru picioare si cel putin trei (adica o necuvantatoare patrupeda schioapa  :)) ) dar pentru mine combinatia de carne rosie si grasa cu carbohidrati e way too much.
  Mousakaua perfecta o mancam acum vreo 15 ani, la gradinita. Era facuta cu carne de pui si cu piure de cartofi si avea un gust grozav; atat de grozav incat si acum mi-l amintesc la perfectie. Imi amintesc si cum mi se punea in fata farfuria cu moussaka aburinda, cum o infulecam inainte sa fie serviti toti copii, si cum ma uitam la doamnele bucatarese cu puppy dog eyes ca sa primesc a doua portie. Si o primeam pentru ca in ciuda apetitului meu urias, eram un copil firav iar doamnele ma hraneau cu o atentie deosebita, doar doar oi mai pune ceva pe mine.
  Asa ca reteta mea de mousaka incearca sa recreeze textura si gustul celei din copilaria mea.

 Se curata de coaja 6 cartofi maricei si un morcov, se taie cubulete (doar cartofii) si se pun la fiert in apa cu sare. O ceapa medie se toaca si se caleste in 2 linguri de ulei, la foc mediu, 5 minute, pana se inmoaie. Peste, punem 500 g de piept de pui tocat si il calim, amestecand din cand in cand, vreo 7-8 minute. Dam tigaia de pe foc, lasam sa se raceasca amestecul 5 minute, apoi punem sare, piper, un ou, cateva fire de patrunjel tocat si o piscatura de oregano.
  Dupa ce au fiert legumele, se scurg de apa; morcovul se pune deoparte. Pasam cartofii impreuna cu 2 linguri de unt sau smanatana si potrivim de sare si piper. Morcovul se toaca marunt si se amesteca cu carnea. Eu am mai adaugat si un dovlecel care mai avea putin si murea de singuratate in frigider. :)
  Ungem o tava cu un cub de unt sau cu o lingura de ulei si intindem cu ajutorul unei spatule jumatate din cantitatea de piure; peste punem carnea iar apoi punem restul de piure. Deasupra turnam un amestec format dintr-un ou si 2 linguri de smantana. Daca aveti curaj, puteti rade deasupra cascaval sau o telemea mai tare!

   Se da tava la cuptor la foc mediu, unde se lasa cam 40 de minute sau pana se rumeneste la suprafata. Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu